Links ::  | DEV web management system | Katalóg | Webhosting | Recepty
  
 Index | Registrácia | Hľadať | Galéria | BoardNeprihlásený užívateľ  //Utorok, 21. Novembra 2017 
Navigation
Index
Top 10 autorov
Top 20 článkov
Hľadať
Galéria

Zones
Asp.(NET)
C/C++
Flash
Grafika+Design
Hardware
Hry
Html/Css/Xml
Java
Linux
Networks
Operačný systém
Pascal/Delphi
PHP
Security
Software
SQL
Visual Basic
Wap/Wml
Windows
Zóna iné

Links
Script index Interval.cz Pc.sk Regedit.sk TipyaTriky.sk Builder.cz Asp.cz Živě.sk Zoznam.sk Code.box.sk Root.cz Quant&Financial

Odkazy

Sessions
Stránky Developer.sk si práve číta 396 čitateľov, z toho je 0 zaregistrovaných

BackEnd
Odkazy na nové články je možné preberať pomocou backend.php

kuk

    Macromedia Flash [5. časť] - panely

V minulých častiach seriálu o flash sme si povedali o základných vlastnostiach a štruktúre Flashovského dokumentu. V tomto článku sa dozviete niečo o nástrojoch a funkciách, pomocou ktorých sa dokumenty upravujú.


Panely vo flashi sú zoskupenia nástrojov s rovnakými/podobnými funkciami, ktoré nám pomáhajú upravovať, prezerať a organizovať elementy a objekty vo vašom Flash projekte.

Pomocou panelov ktoré si opíšeme, je možné pracovať s objektmi, textom, farbami, scénami, atď.... Keďže každý panel zoskupuje nástroje s rovnakými funkciami, na detailné vyľaďovanie niektorej vlastnosti (napr. farieb) by nám mal stačiť jediný panel.

Flash od verzie 6 (MX) ponúka takzvanú "docking" lištu pre panely, ktoré na nej môžu byť buď minimalizované alebo maximalizované. Lišta zlepšuje orientáciu v množstve panelov, ktoré sa vo flashi nachádzajú Štandardne má lišta tvar vertikálneho stĺpca na pravej strane obrazovky, ktorý sa dá skryť/odkryť pomocou klávesy tab.
K samotným panelom sa vo dostaneme cez menu Window -> ?

Info
Prvým, z panelov Flashu je panel info. Tento panel nesie základné geometrické informácie o vybranom objekte, ako sú súradnice stredu (prípadne okraja) objektu + jeho výšku a šírku. Tieto údaje je samozrejme možné meniť, a tým docieliť presnejšiu manipuláciu ako s myšou.

Panel info


Align
Tento panel slúži na zoraďovanie väčšieho množstva objektov na ploche podľa nejakého predpisu. Panel dokáže zarovnať objekty podľa horizontálnej osi (top, bottom, center), a podľa vertikálnej osi (left, center, right). Panel takisto dokáže zrovnať horizontálne a vertikálne vzdialenosti medzi objektmami, pričom do úvahy sa berú buď okraje, alebo stredy objektov. Treťou funkciou panela je zosúladenie rozmerov vybraných objektov, či už sa jedná o výšku, alebo šírku.

Panel Align


Transform
Funkcia tohto panela sa často zamieňa s funkciou panela Info. Je však medzi nimi menší rozdiel. Zatiaľ, čo panel info slúži na zmenu umiestnenia objektu vzhľadom k scéne, panel transform slúži na zmenu proporcií vybraného objektu, ako takého. Je možné meniť percentuálne rozmery objektu, ale aj jeho otočenie (rotate), či zošikmenie (Skew). Tento panel je pomerne silný nástroj na presnú úpravu proporcií objektov.

Panel Transform


Scene
Na manažment scén slúži panel s príznačným názvom "scene". Jedná sa o jednoduchý nastroj na vytváranie, mazanie a duplikáciu scén. Dá sa nastaviť aj poradie, v akom sa budú jednotlivé scény otvárať po spustení prezentácie.

Panel Scene


Color Swatches a Color Mixer
Dá sa povedať, že vo Flashi existujú dva "typy" farieb. Farby "defaultné", a farby namiešané používateľom - "Custom Colors". Defaultné farby nájdete na panely Color Swatches - jedná sa o základnú farebnú paletu + paletu špeciálnych výplňových vzorov. Tých je síce iba niekoľko, no sú veľmi užitočné a určite ich budete často využívať. jedná sa o lineárny gradient biela - čierna, a štyri radiálne gradienty - prechod čierna - červená, zelená, biela, modrá. Pomocou ďalšieho nástroja na korekciu odtieňov je však možné nastaviť si gradient v akomkoľvek farebnom prevedení. K zahodeniu nie je ani lineárny gradient - farebné spektrum.
Druhým panelom na prácu s farbami je panel Color Mixer. Tento panel slúži na presné namiešanie si potrebnej farby. Farby je takisto možné zadávať pomocou kódov RGB, alebo pomocou html vyjadrenia. Farby sú vyjadrené pomocou spektrálneho štvorca, kde sítosť farieb je reprezentovaná y-ovou osou, a farebný odtieň x-ovou osou.

Color Swatches    Color Mixer


Library
Penel Library, čiže knižnica objektov slúži na správu, vytváranie, duplikáciu a mazanie všetkých tried objektov, ktoré sa v danom projekte nachádzajú. Vo Flashi existujú tri typy objektov - typ Movie Clip, Graphic, Button. Dá sa povedať, že typ Movie clip je najvšeobecnejší, preto môže niesť napr. Animácie, Motion Tweens a podobne. Typ Graphic nesie iba jeden Frame, a typ Button je špeciálne prispôsobený pre tlačítka (obsahuje snímky - framy všetkých polôh tlačidla). Typy sú medzi sebou navzájom konvertibilné.
Okrem týchto typov flash dokáže importovať akýkoľvek iný súbor (grafiku, video, zvuk). Jednotlivé objekty v knižnici je možné logicky organizovať do priečinkov (Folders).

Panel Library


Movie Explorer
Panel nesie celú hierarchickú štruktúru objektov, ktoré sa nachádzajú v projekte. Na rozdiel od knižnice, kde sú uložené triedy objektov, v Movie Explorer nájdete všetky ich inštancie. Tu by sa patrilo povedať, čo je inštancia, a čo trieda objektu. Trieda objektu, uložená v knižnici môže byť napríklad nejaký návrh tlačítka. Toto tlačítko sa však v projekte nachádzať ľubovolný počet krát (dokonca ani raz). Tomu už hovoríme - inštancia (konkrétny prípad) objektu.

Panel Movie Explorer

Vo Flashi existujú aj ďalšie panely (Actions, Debugger, ...), ktoré využijete pri programovaní vašich aplikácií, preto si ich preberieme neskôr.


Autor : Dev, čítané 9360x, komentárov: 0
Hodnotenie :    |  Štvrtok, 3. Júla 2003

Pridať nový komentár/Komentáre
Vaše hodnotenie :   horšie  lepšie
Login
Login:
Heslo:

Hľadať
 
v článkoch
v diskusiach
v komentároch

Top read
PHP Coder

Priklady v C. 1.čast.

DEV web management system

Php a bezpečnosť skriptov

Autorun CD

Top discuss
Jednoduchý web formulár (ASP.NET)

Delphi seriál: (1.časť)

Velmi rychla grafika v Pascale

DEV web management system

Naša ikona
Páčia sa Vám naše stránky ? Ak áno, podporte nás prosím a umiestnite si na svoju stránku našu ikonku:





Copyright (c) Developer.sk, All rights reserved.
Powered by DEV web management system