Links ::  | DEV web management system | Katalóg | Webhosting | Recepty
  
 Index | Registrácia | Hľadať | Galéria | BoardNeprihlásený užívateľ  //Štvrtok, 23. Novembra 2017 
Navigation
Index
Top 10 autorov
Top 20 článkov
Hľadať
Galéria

Zones
Asp.(NET)
C/C++
Flash
Grafika+Design
Hardware
Hry
Html/Css/Xml
Java
Linux
Networks
Operačný systém
Pascal/Delphi
PHP
Security
Software
SQL
Visual Basic
Wap/Wml
Windows
Zóna iné

Links
Script index Interval.cz Pc.sk Regedit.sk TipyaTriky.sk Builder.cz Asp.cz Živě.sk Zoznam.sk Code.box.sk Root.cz Quant&Financial

Odkazy

Sessions
Stránky Developer.sk si práve číta 409 čitateľov, z toho je 0 zaregistrovaných

BackEnd
Odkazy na nové články je možné preberať pomocou backend.php

kuk

    Tvorba hier vo Flashi - prvá časť

Chcete sa dozvedieť ako vytvoriť svoju novú hru za krátky čas bez toho, aby ste ovládali zložité programovacie jazyky? Vystačíte si s obyčajným actionscriptom...


V tomto seriáli by sme sa bližšie pozreli na niektoré konštrukcie v actionscripte, ktorý je súčasťou programu Macromedia Flash MX 2004 Professional. V jednotlivých častiach si ich popíšeme na konkrétnom príklade. Vytvoríme jednoduchú hru. Naším cieľom pritom bude oboznámiť sa s tvorbou objektov ako aj s priraďovaním správania jednotlivým objektom.

Fo Flashi poznáme tri základné druhy objektov:

  • Movie Clip (krátky film)
  • Button (tlačítko)
  • Graphics (grafika - obrázok)

Poďme si teda jednotlivé objekty popísať. Movie Clip slúži na tvorbu animácií. Jednoducho povedané: Vytvoríme nejakú pohyblivú scénku, stlačíme F8 (klik insert - new symbol - Movie clip) a vybereme Movie Clip, zadáme jeho meno a potvrdíme OK. Týmto sme vytvorili krátku animáciu, ktorej neskôr môžeme meniť vlastnosti.
Button (tlačítko) už podľa svojho názvu slúži na stlačenie. Pri vytváraní tlačítok stačí popustiť uzdu svojej fantázii a môžeme vytvoriť najrôznejšie kombinácie. Podstatné je, že tlačítko sa vyvára veľmi podobne ako Movie Clip. Po jeho nakreslení stačí opäť stlačiť F8 a vybrať Button. Tým sme vytvorili objekt tlačítko, ktorý môžeme ďalej upravovať.
A posledným a zároveň aj najjednoduchším objektom je Graphics (grafika - obrázok). Ide len o to, že po nakreslení obrázku alebo jeho importovaní ho môžeme definovať jeho menom a následne meniť aj jeho vlastnosti.

Pri vytváraní našej malej hry použijeme už spomínaný actionscript. Na tomto mieste by som snáď spomenul len to, že budeme používať takzvanú bodkovú syntax (dot syntax). Ide o veľmi jednoduchý prístup k objektom a ich vlastnostiam. Napríklad si predstavme, že chceme skryť pravú ruku objektu postava. Urobíme to nasledovne (v prípade, že je objekt definovaný a pomenovaný správne):

_root.postava.prava-ruka._visible=false;

V ďalšej časti sa pozrieme na manipuláciu s časovou osou a povieme si niečo o načítavaní *.swf súborov v prehliadači.




Autor : Ján Hruboš, čítané 41024x, komentárov: 0
Hodnotenie :    |  Streda, 7. Júla 2004

Pridať nový komentár/Komentáre
Login
Login:
Heslo:

Hľadať
 
v článkoch
v diskusiach
v komentároch

Top read
PHP Coder

Priklady v C. 1.čast.

DEV web management system

Php a bezpečnosť skriptov

Autorun CD

Top discuss
Jednoduchý web formulár (ASP.NET)

Delphi seriál: (1.časť)

Velmi rychla grafika v Pascale

DEV web management system

Naša ikona
Páčia sa Vám naše stránky ? Ak áno, podporte nás prosím a umiestnite si na svoju stránku našu ikonku:





Copyright (c) Developer.sk, All rights reserved.
Powered by DEV web management system