Links ::  | DEV web management system | Katalóg | Webhosting | Recepty
  
 Index | Registrácia | Hľadať | Galéria | BoardNeprihlásený užívateľ  //Streda, 22. Novembra 2017 
Navigation
Index
Top 10 autorov
Top 20 článkov
Hľadať
Galéria

Zones
Asp.(NET)
C/C++
Flash
Grafika+Design
Hardware
Hry
Html/Css/Xml
Java
Linux
Networks
Operačný systém
Pascal/Delphi
PHP
Security
Software
SQL
Visual Basic
Wap/Wml
Windows
Zóna iné

Links
Script index Interval.cz Pc.sk Regedit.sk TipyaTriky.sk Builder.cz Asp.cz Živě.sk Zoznam.sk Code.box.sk Root.cz Quant&Financial

Odkazy

Sessions
Stránky Developer.sk si práve číta 451 čitateľov, z toho je 0 zaregistrovaných

BackEnd
Odkazy na nové články je možné preberať pomocou backend.php

kuk

    Macromedia Flash [2. časť]

V minulej časti seriálu, ktorá bola zameraná na kompexný pohľad na Flash sme sa oboznámili s nástrojmi pracovnej plochy. V dnešnej časti preberieme typy súborov, nastavenie parametrov (properties) projektu, povieme si čo sú scény, časová os a framy.


Súbory vo Flash

Každý projekt vo Flash má koncovku .fla. jedná sa o editovateľný súbor projektu, ktorý autor zvyčajne nezverejňuje. Flash projekt (súbor .fla) sa exportuje do podoby vhodnej na distribúciu - formát shockwave flash (.swf). Swf súbor nie je editovateľný, nie je možné nahliadnuť do jeho "vnútra", vďaka kompresií je podstatne menší, a tak ideálny na distribúciu na internete. Fla súbor je v podstate niečo ako zdrojový kód nejakého programu, a súbor swf analogicky k tomu je niečo ako skompilovaný tvar.

Preferencie nového projektu

Povedali sme si, projekt vo Flash má koncovku .fla. Nový projekt sa vždy vytvára podľa nejakej default šablóny (File > new ak by niekto nevedel -:) s dopredu danými parametrami. Pre prispôsobenie projektu našim potrebám si otvorte Properties dialog (Modify > Document).
V tomto dialógu môžete nastavovať rozmery animácie (Dimensions), farbu pozadia (Background Color), snímkovú rychlosť (Frame Rate) a dĺžkové jednotky (Ruler Units).
Samozrejme si môžeme vytvárať projekty podľa nejakej dopredu danej šablóny (File > New from Template).

Použitie nástroja Property inspector

Množstvo spoločných nastavení rôznych objektov je možné meniť cez nástroj "Property inspector". Tento nástroj dovoľuje zmenu najrôznejších atribútov vybraného objektu bez toho, aby ste k nim sa museli preklikávať cez menu.

Property inspector má formu vysúvateľného panela, ktorý aktivujete v ponuke Window > Properties, alebo klávesovou skratkou Ctrl+F3

Property inspector


Použitie scén

Pre tematickú organizáciu projektu sa používajú scény. Každá scéna má vlastnú časovú os, čiže je časovo nezávislá od ostatných scén. Scény môžu byť načítavané a zobrazované v ľubovolnom poradí. Napríklad, pri tvorbe multimediálnych prezentácií môžeme vytvoriť samostatnú scénu pre úvod, poďakovanie, a pod.

Scény môžeme organizovať v nástroji nazvanom Scene Panel. Scény v tomto panely sú usporiadané podľa toho, v akom poradí sa budú načítavať.

Scene Panel


Panel scén vyvoláte voľbou Window > Scene, alebo klávesovou skratkou Ctrl+U. Panel scén dovoľuje scény vytvárať, duplikovať, mazať, premenovať, meniť poradie atď ...

Použitie časovej osi (Timeline)

Časová os slúži na organizáciu a kontrólu obsahu v závislosti od času. Pomocou časovej osi napríklad určíme, ktoré objekty sa kedy zobrazia, ako dlho budú aktívne, ako sa budú animovať a podobne. Časová os dovoľuje organizáciu objektov do jednotlivých framov.
Z časového hľadiska framy idú jednotlivo za sebou. Jeden frame predstavuje vo Flashi jednu časovú jednotku.
Paralelne sa odohrávajúce animácie triedime do vrstiev. Vrstvy (Layers) si môžeme predstaviť ako priesvitné plochy, ktoré sa súčastne premietajú pred našimi očami, pričom každá obsahuje odlišný obrázok.

TimeLine : časová os


Na časovej osi môžete nastaviť, ako budú framy premietané, zobrazovať zmenšeniny jednotlivých framov. Časová os na obrázku obsahuje vrstvu, kde je animácia premietaná po jednotlivých framoch. Je to dosť pracná metóda, pretože každú snímku treba tým pádom osobitne nakresliť. Lepšou metódou je plynulá (tweened) animácia, kde sa definuje iba počiatočný a koncový frame + spôsob prechodu medzi nimi.

Jednotlivé vrstvy (layers) je možné uzamknúť (proti náhodnej modifikácií), skryť ich, nastaviť ich poradie. Do časovej osi je možné vkladať framy pomocou klávesových skratiek, alebo ponuky, ktorá sa zobrazí po kliknutí pravím tlačítkom na časovú os:

Ponuka časovej osi


Nabudúce: Podrobnejšie o timeline, motion tween


Autor : Dev, čítané 10709x, komentárov: 0
Hodnotenie :    |  Utorok, 20. Mája 2003

Pridať nový komentár/Komentáre
Vaše hodnotenie :   horšie  lepšie
Login
Login:
Heslo:

Hľadať
 
v článkoch
v diskusiach
v komentároch

Top read
PHP Coder

Priklady v C. 1.čast.

DEV web management system

Php a bezpečnosť skriptov

Autorun CD

Top discuss
Jednoduchý web formulár (ASP.NET)

Delphi seriál: (1.časť)

Velmi rychla grafika v Pascale

DEV web management system

Naša ikona
Páčia sa Vám naše stránky ? Ak áno, podporte nás prosím a umiestnite si na svoju stránku našu ikonku:





Copyright (c) Developer.sk, All rights reserved.
Powered by DEV web management system